Już (nie tylko) motocykle elektryczne
Rosnąca ekoświadomość oraz rozwój technologii sprawiły, że na naszych ulicach co raz częściej pojawiają się skutery, motorowery i motocykle elektryczne.
Rewolucją w miejskiej mobilności staje się e-sharing. Równocześnie wiele osób chce mieć elektrycznego rumaka na własność i to się chyba nie zmieni, co obserwujemy jako wyłączny importer marki Super Soco. Nasza społeczność posiadaczy Super Soco szybko się rozwija i integruje, powstają fan cluby, bardzo aktywne jest też internetowe forum.
E-sharing pozwala złapać bakcyla elektromobilności. Duża grupa naszych klientów trafia do nas po doświadczeniach z jazdy skuterami na minuty. Decydując się na zakup, wolą zapłacić cenę za jednoślad klasy premium na własność.
Skuter elektryczny i motorower. Czy trzeba rejestrować?
Po zakupie jednośladu elektrycznego szczęśliwego posiadacza np. Super Soco CUX-a czeka pełna moc silnika dostępna od pierwszego ruchu manetką, cicha i komfortowa jazda, oraz ulga dla kieszeni.
Zanim jednak wyjedziemy na drogę, należy udać się do wydziału komunikacji stosownego urzędu miasta, bowiem, zgodnie z obowiązującymi przepisami, skutery i motorowery elektryczne o mocy silnika do 4 kW odpowiadają spalinowym motorowerom o pojemności silnika do 50 cm sześciennych i jako takie muszą być rejestrowane.
Rejestracja motoroweru elektrycznego. Potrzebne dokumenty
Do wizyty w urzędzie warto się przygotować, żeby zaoszczędzić sobie niepotrzebnego stresu, kiedy okaże się, że proces, który miał być formalnością, przedłuża się.
Należy też pamiętać, że większość dostępnych na rynku pojazdów, to jednoślady importowane, co sprawia, że „biurokracji” jest ciut więcej.
Jakie dokumenty są potrzebne do rejestracji elektrycznego motoroweru (na przykładzie Super Soco TS)?
- Wniosek o rejestrację – można go znaleźć niemal na każdej stronie internetowej urzędu miasta czy gminy
- Dowód osobisty
- Dowód zakupu pojazdu (ważne by znalazła się tam adnotacja odnośnie do daty i miejsca odprawy celnej oraz poświadczenia zgłoszenia celnego)
- Homologację COC lub świadectwo zgodności WE (oraz oświadczenie do homologacji wydane przez importera)
- Potwierdzenie uiszczenia opłat skarbowych ( dla motoroweru jest to 111, 50zł. + ewentualnie 17 zł jeśli ktoś rejestruje pojazd w naszym imieniu).
Poprawne złożenie wniosku wraz z powyższymi załącznikami pozwala na otrzymanie dowodu tymczasowego, który ważny jest od momentu wydania przez 30 dni. Niezwłocznie po wyjściu z urzędu powinniśmy skierować się do ubezpieczalni, by wykupić ubezpieczenie OC oraz (niewymagane) AC.
Dowód tymczasowy wraz z polisą OC uprawnia nas do poruszania się po drogach publicznych przez miesiąc. Po jego upływie odbieramy w wydziale komunikacji tzw. „twardy” dowód rejestracyjny.
Jak widać procedura rejestracji motoroweru elektrycznego nie jest skomplikowana. Warto wcześniej zapoznać się z wymaganymi dokumentami, by jak najszybciej móc cieszyć się swoim elektrycznym skuterem.